Źle rozumiana jazda na suwak

Kielce: Wymusił pierwszeństwo powołując się na ‚suwak’ [wideo]

  • Wielkość tekstu
  • A+ A-

„Ale w tej chwili jest suwak” powiedział kierujący peugeotem, który w minioną niedzielę na ulicy Grunwaldzkiej w Kielcach najpierw wymusił pierwszeństwo podczas zmiany pasa ruchu, a chwilę później zatrzymał swoje auto. Po tym wszystkim mężczyzna wysiadł ze swojego samochodu, by krótko porozmawiać z kierującym pojazdem, na którym wymusił pierwszeństwo. Teraz tą sprawą zajmują się policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Kielcach.

Do bardzo niebezpiecznej sytuacji doszło w minioną niedzielę po godzinie 15 na ul. Grunwaldzkiej w Kielcach. Wtedy to kierujący osobowym peugeotem jechał lewym pasem ruchu w kierunku osiedla Ślichowice i na jej szczycie postanowił z pełną prędkością zmienić pas ruchu. Manewrem tym wymusił pierwszeństwo na innym kierującym i spowodował bardzo niebezpieczną sytuację. Po tym mężczyzna zatrzymał się na lewym pasie ruchu, wysiadł ze swojego auta i podszedł do kierującego, na którym wymusił pierwszeństwo, by krótko z i nim porozmawiać na temat zaistniałej sytuacji. Na zarejestrowanym nagraniu słychać kierującego peugeotem, który mówi: -„ale teraz jest suwak”.

Nagranie trafiło do świętokrzyskich policjantów za pośrednictwem skrzynki [email protected] i już zostało przekazane funkcjonariuszom z Komedy Miejskiej Policji w Kielcach, którzy w tej sprawie przeprowadzą odpowiednie postępowanie.

Policja przypomina:

Przepisy dotyczące „jazdy na suwak” weszły w życie 6 grudnia 2019 roku i precyzują sposób zachowania kierowców w sytuacji występowania zatoru na drodze, przy jednoczesnym zanikaniu pasa ruchu lub występującej na nim przeszkodzie.

Należy podkreślić, że musi występować znaczne zmniejszenie prędkości, a więc zazwyczaj będzie to spowolnienie „zatorem drogowym”, w którym pojazdy stoją lub poruszają się z niewielką prędkością. Przyczyną zatoru drogowego może być zarówno duże natężenie ruchu, jak również kolizja, bądź awaria pojazdu, itp.

Zasada „jazdy na suwak” nie znajduje zastosowania w przypadku istotnego zmniejszenia prędkości pojazdów względem prędkości dopuszczalnej, gdy ta zmniejszona prędkość będzie nadal wyższa, niż w przypadku zatoru drogowego (np. przypadek spowolnienia ruchu z 90 km/h do 40 km/h). Co istotne, zasada „jazdy na suwak” nie będzie miała zastosowania również w przypadku dojeżdżania do końca pasa ruchu, jeżeli nie występuje zator drogowy.

Szczegółowe informacje o obowiązywaniu nowych przepisów – jeździe „na suwak” i korytarzu życia – możecie znaleźć TUTAJ.

Źle rozumiana jazda na suwak

Sorry, comments are closed for this post.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to). Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close