Kielce: 63-latek nie dał się oszukać fałszywemu bankierowi

W ostatnich dniach zauważalna jest rosnąca liczba prób oszustw dokonywanych metodą „na pracownika banku”. To jedna z najpopularniejszych i jednocześnie najbardziej niebezpiecznych form cyberprzestępczości, której ofiarą może paść każdy – niezależnie od wieku czy poziomu znajomości nowoczesnych technologii.

Właśnie taki telefon w ostatni poniedziałek odebrał 63-letni mieszkaniec Kielc od mężczyzny podającego się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, w którym ma konto. „Bankowiec” mówił o rzekomej próbie przejęcia jego konta przez cyberprzestępców. Aby uniknąć utraty pieniędzy, polecił mężczyźnie wypłatę oszczędności a następnie wpłacenie ich Blikiem na wskazany numer telefonu. Kielczanin nieświadomy zagrożenia postępował zgodnie z instrukcjami. Jednak w porę zorientował się, że to może być próba oszustwa i przerwał połączenie.

Sorry, comments are closed for this post.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to). Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close