38-latka została oszukana podczas sprzedaży online

W miniony piątek 38-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego zgłosiła się do ostrowieckiej komendy, informując o oszustwie, którego padła ofiarą podczas sprzedaży lokówki do włosów za pośrednictwem popularnego portalu sprzedażowego. Kobieta straciła 18 700 złotych.

Przestępcy coraz częściej wykorzystują popularne komunikatory internetowe do oszustw. Wysyłają wiadomości z podejrzanymi linkami, które prowadzą do stron łudząco podobnych do stron bankowych lub stron z płatnościami elektronicznymi. Po kliknięciu w link i zalogowaniu się, przestępcy przejmują dane i uzyskują dostęp do konta bankowego. Następnie logują się na rachunek i dokonują przelewów, kradnąc oszczędności.

W przypadku 38-latki, przestępca wysłał jej wiadomość z linkiem, informując o zakupie lokówki i prosząc o zatwierdzenie zamówienia w firmie kurierskiej. Po kliknięciu w link, kobieta zalogowała się do bankowości elektronicznej, podając swój login i hasło. Przestępcy, wykorzystując dostęp do jej konta, dokonali czterech wypłat, powodując straty w kwocie 18 700 złotych.

Pamiętaj, że sprzedając w internecie, również możesz stać się ofiarą przestępców. Bądź ostrożny i nie klikaj w podejrzane linki.

Uwaga!
Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej oraz zgłosić się na Policję.

Sorry, comments are closed for this post.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to). Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close