Opatów: Przekroczyli dopuszczalną prędkość. Zapłacą wysokie mandaty

2 000 złotych mandatu karnego musi zapłacić kierujący volkswagenem. 32-letni mężczyzna przekroczył dopuszczalną w obszarze zabudowanym prędkość o 61 km/h. Z kolei mandat karny w kwocie 1500 złotych opatowscy mundurowi nałożyli na 25-latka, który przekroczył dopuszczalną prędkość o 52 km/h.

W środę wieczorem w Brzeziu na krajowej trasie nr 74 policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego opatowskiej jednostki zatrzymali do kontroli osobowego volkswagena. Kierujący tym samochodem przekroczył dopuszczalną w obszarze zabudowanym prędkość o 61 km/h i jechał 111 km/h w miejscu, gdzie powinien jechać maksymalnie 50 km/h. 32-latek stracił również swoje prawo jazdy na okres 3 miesięcy a na jego koncie znalazło się jeszcze 14 punktów karnych.

Z prawem jazdy pożegnał się również 25-latek, który skontrolowany został kilka godzin wcześniej na krajowej 79 w Maruszowie. Mężczyzna przekroczył dopuszczalną prędkość o 52 km/h jadąc 102 km/h w obszarze zabudowanym. W tej sytuacji mundurowi nałożyli na kierującego mandat karny w kwocie 1500 zł oraz 13 punktów karnych.

Z dniem 1 stycznia 2022 r. weszły w życie nowe stawki mandatów karnych, a z dniem 17 września 2022 r. wprowadzona została dodatkowo tzw. recydywa dotycząca wybranych wykroczeń w ruchu drogowym. Jeśli chodzi o przekraczanie dopuszczalnej prędkości stawki kar finansowych i punktów karnych kształtują się następująco:

do 10 km/h – 50 zł mandatu i 1 punkt karny,
o 11–15 km/h – 100 zł mandatu i 2 punkty karne,
o 16–20 km/h – 200 zł mandatu i 3 punkty karne,
o 21–25 km/h – 300 zł mandatu i 5 punktów karnych,
o 26–30 km/h – 400 zł mandatu i 7 punktów karnych,
o 31–40 km/h – 800 zł mandatu (recydywa 1600 zł) i 9 punktów karnych,
o 41–50 km/h – 1000 zł mandatu (recydywa 2000 zł) i 11 punktów karnych,
o 51–60 km/h – 1500 zł mandatu (recydywa 3000 zł) i 13 punktów karnych,
o 61–70 km/h – 2000 zł mandatu (recydywa 4000 zł) i 14 punktów karnych,
o 71 km/h i więcej – 2500 zł mandatu (recydywa 5000 zł) i 15 punktów karnych.

Sorry, comments are closed for this post.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to). Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close