29-latka z powiatu opatowskiego padła ofiarą oszustów wykorzystujących metodę „na blika”. Kobieta straciła 1000 złotych.
W piątek po południu do opatowskiej jednostki zgłosiła się 29-letnia kobieta, która poinformowała funkcjonariuszy, że została oszukana podczas sprzedaży sukienki. Z jej relacji wynikało, że dzień wcześniej wystawiła na popularnym portalu pośredniczącym w sprzedaży odzieży, kilka drobnych artykułów domowych i sukienkę. W bardzo krótkim czasie skontaktowała się z nią osoba informując, że zakupi tę sukienkę i poprosiła sprzedającą o podanie adresu e-mail, co kobieta uczyniła. Na podany adres dostała wiadomość, że przedmiot został pomyślnie zakupiony. Teraz pozostało jedynie potwierdzić sprzedaż. W tym celu należało kliknąć w znajdujący się również w tej wiadomości link, który przekierował na stronę, tam wybrać swój bank i zalogować się, aby możliwe było pobranie zapłaty za sukienkę. 29-latka wpisała w stosowne okno numer klienta po czym skontaktowała się a nią kobieta informując, że w celu kontynuacji transakcji musi teraz podać hasło do konta bankowego oraz swoje imię i nazwisko. 29-latka podała również kod blik potwierdzający realizację operacji.
W tym miejscu u zgłaszającej pojawiła się pierwsza wątpliwość co do przebiegu transakcji i zakończyła ona rozmowę. Po chwili skontaktował się z nią mężczyzna, który podał się za pracownika banku, w którym posiada konto a następnie przekazał informację, że jej konto zostało zablokowane. Kobieta nie kontynuowała rozmowy i udała się do oddziału banku, gdzie dowiedziała się, że z jej konta, przy użyciu kodu blik, wypłacone zostały pieniądze w kwocie 1000 złotych.