Cyberprzestępcy są szczególnie aktywni w okresie świąt Bożego Narodzenia. Dokonując wielu przedświątecznych zakupów przez internet trzeba zwracać później uwagę na wiadomości od firm kurierskich, pod które mogą podszywać się oszuści.
,,Dostawa twojej przesyłki została wstrzymana z powodu nadwagi. Ureguluj należność, aby uniknąć zwrotu przesyłki”, ,,Twoja paczka została wstrzymana z tytuły niedopłaty. Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność klikając w link…”- to tylko dwa przykłady z licznych wiadomości, które otrzymujemy. Oszuści coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki. Zazwyczaj są to niewielkie kwoty, co w efekcie ma na celu uśpienie czujności potencjalnej ofiary. W wiadomości SMS-owej podany jest link, który przekierowuje na stronę łudząco przypominającą stronę banku, gdzie nieświadomy odbiorca wiadomości wprowadza dane dotyczące m.in. loginu, a także hasła i tym samym umożliwia przechwycenie tych danych oszustowi. Później okazuje się, że z konta zamiast kilkuzłotowej kwoty, znika kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych.