Opatów: Policjanci ujawnili trzy przypadki 'kręconego’ przebiegu

Zgodnie obowiązującymi przepisami modyfikacja stanu drogomierza jest zagrożona karą do 5 lat pozbawienia wolności. Policjanci od nowego roku mają obowiązek sprawdzenia przebiegu auta i wpisywania go do bazy danych. Wczoraj opatowscy policjanci ujawnili trzy przypadki nieprawidłowych stanów licznika.

Wczoraj rano na drodze krajowej K74 w miejscowości Maruszów policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego opatowskiej komendy zatrzymali do kontroli drogowej kierującego pojazdem renault. Podczas sprawdzenia stanu licznika okazało się, że różni się on od danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów. Od zapisu wprowadzonego podczas ostatniego przeglądu technicznego jest niższy o blisko 130 tysięcy kilometrów. Kierujący podczas rozmowy z policjantami oznajmił, iż auto nie jest jego własnością i nie potrafił wytłumaczyć skąd powstała taka różnica.

Kilka godzin później mundurowi z drogówki w miejscowości Adamów zatrzymali do kontroli mercedesa. W tym przypadku policjanci realizując czynności w ramach nowych uprawnień sprawdzili także aktualny stan drogomierza, który wynosił ponad 58 tysięcy kilometrów. Następnie funkcjonariusze zweryfikowali pojazd w bazie danych, uzyskując informację, że stan jego licznika podczas ostatniego badania technicznego wykonanego w październiku 2019 roku wynosił ponad 93 tys. km. To o ponad 35 tys. kilometrów więcej. Kierowca nie potrafił wyjaśnić, dlaczego stan licznika jest niższy niż ten, który wpisany został podczas badań na stacji kontroli.

Podczas kontroli pojazdu BMW w miejscowości Kobylany odczyt drogomierza w pojeździe i porównanie go z zapisem w bazie danych wskazywał na to, że przebieg auta zmieniony został o ponad 15 tys. kilometrów.

W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstw z art. 306a KK (Zmiana wskazania drogomierza lub ingerencja w prawidłowość jego pomiaru) sprawami zajmować się będą policjanci Wydziału Kryminalnego. Funkcjonariusze w toku prowadzonych postępowań wyjaśniać będą przede wszystkim to, jak doszło do zmiany wskazań drogomierzy i kto jest za to odpowiedzialny.

Sorry, comments are closed for this post.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to). Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close