Końskie: 24-latka oszukana metodą 'na pracownika banku’

Mimo licznych apeli i kampanii informacyjno-edukacyjnych, wciąż zdarzają się osoby, które będąc pod silnym działaniem emocji, dają się okraść oszustom ze swoich oszczędności. Tym razem ofiarą fałszywego pracownika banku padła 24-latka, która przekazując przestępcom kody BLIK, straciła 3000 złotych.

Metoda „na pracownika banku” bardzo często daje możliwość oszustom przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania za pośrednictwem kodów BLIK. Sposób działania jest bardzo prosty. Oszust dzwoni do danej osoby, następnie podaje się za konsultanta bankowego i informuje, że osoby nieuprawnione uzyskały dostęp do konta bankowego. W ten sposób została oszukana 24-letnia mieszkanka powiatu koneckiego. Nieświadoma niczego dziewczyna podała oszustom kody BLIK, które umożliwiły im wypłatę środków pieniężnych z jej konta na łączną kwotę 3000 złotych.

Policja przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą przez telefon o podanie numerów dostępowych do kont, nie proszą o wygenerowanie kodów BLIK. Ponadto, konsultanci banku, w rozmowie telefonicznej nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z których mogliby dokonywać operacji na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Sorry, comments are closed for this post.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to). Czytaj więcej...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close