Swietokrzyskie112.pl

38-latka została oszukana podczas sprzedaży online

W miniony piątek 38-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego zgłosiła się do ostrowieckiej komendy, informując o oszustwie, którego padła ofiarą podczas sprzedaży lokówki do włosów za pośrednictwem popularnego portalu sprzedażowego. Kobieta straciła 18 700 złotych.

Przestępcy coraz częściej wykorzystują popularne komunikatory internetowe do oszustw. Wysyłają wiadomości z podejrzanymi linkami, które prowadzą do stron łudząco podobnych do stron bankowych lub stron z płatnościami elektronicznymi. Po kliknięciu w link i zalogowaniu się, przestępcy przejmują dane i uzyskują dostęp do konta bankowego. Następnie logują się na rachunek i dokonują przelewów, kradnąc oszczędności.

W przypadku 38-latki, przestępca wysłał jej wiadomość z linkiem, informując o zakupie lokówki i prosząc o zatwierdzenie zamówienia w firmie kurierskiej. Po kliknięciu w link, kobieta zalogowała się do bankowości elektronicznej, podając swój login i hasło. Przestępcy, wykorzystując dostęp do jej konta, dokonali czterech wypłat, powodując straty w kwocie 18 700 złotych.

Pamiętaj, że sprzedając w internecie, również możesz stać się ofiarą przestępców. Bądź ostrożny i nie klikaj w podejrzane linki.

Uwaga!
Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej oraz zgłosić się na Policję.